fredag 19 februari 2016

En hård vecka det här på söndagskväll höll Danne mina kulor i handen måndag förmiddag när Danne åkt till Stockholm på jobb så höll Dannes Johanna mina kulor i sina händer det är tur att inte Ingela vet allt som händer.  Annars har det varit en god vecka med mycket hundträning har jagat med Bettan måndag onsdag o fredag,
i onsdags fick jag höra henne skälla för första gången ett väldigt kort drev på ca 40 sek men jag han se haren, sedan tog det 1,5 timme innan hon fick tag på haren och då blev det ett drev på ca 20 min,husse o matte är så glada, i morse var vi ut igen inget drev men ett helt annat intresse för dom harspår vi hittade.Sen har jag börjat köra drag med Nisse och Nisse är ju som Nisse är, allt är så roligt tio minuter efter att han såg dragselen o skidorna för första gången så var det full fart i 4km utan att jag blev trött bara lite frusen av fartvinden,i dag provade jag att köra med Signe och det funkar bra det med så efter en tur med Signe så tänkte jag att nu ska det åkas så både Jaffa o Nisse fick selarna på och iväg med dubbla hundar lite bökigt i början men sen gick det som en dans roligt att dom tycker det är så kul o springa

Bettan på jakt
Här är dom rävdräpar kulorna som både Danne o Johanna höll i sina händer

Det är jobbigt att vara med husse på dagarna

Det är skönt i solen sedan man varit ute å släpat husse runt Tynderösundet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar